Girls who lift!


Ik ben altijd, of nouja altijd altijd..sinds een jaar of 10 al gek geweest van sporten. Geen team    sport of iets , nee ik sport liever alleen en dan is fitness m'n grootste passie. Lekker alles uit jezelf halen en dan met een voldaan gevoel naar huis gaan. Vooral merken dat je meer gewicht aan kan of langer door kan gaan werkt erg motiverend


Ik ben ook niet echt een " sportschoolmens" , weetje wel met z'n alle in zo'n ruimte waar het zweet je tegemoet komt. Je mensen hebt die er compleet voor gaan en daardoor geen oog hebben voor de wereld om hun heen en mensen die er zijn om gezellig te kletsen met hun vriendinnen, ze zitten dan ook meestal op de fietsen want die staan meestal in een rondje. En ze bewegen een beetje , voor het idee weet je wel en dan praten ze zo'n uurtje vol en dat was het dan. Het enige wat mist is de koffie of thee. En dan heb je mij, ik kan er niet compleet voor gaan en me afzonderen en ik kom er ook niet om gezellig te theeleuten. Ik zie overal dat zweet en iedereen die maar alles na elkaar aanraakt en vervolgens zijn of haar gezicht weer afveegt met die zelfde handen en vervolgens weer het volgende apparaat vast pakt. DETTOL? Waar is de Dettol?!  


Nee, ik kan er dan niet vol voor gaan dus daarom sport ik thuis! 

Voordat we kinderen hadden we boven een fitnesskamer, er stond een crosstrainer, er lagen wat gewichten,buikspierapparaat,  ik had een heel schema met oefeningen en hier was ik dan een paar avonden per week te vinden. Nu zijn de kamers boven gevuld met  bloementjes behang en Batman + woezen en pip stickers (stoer & lief )  kinderbedjes en commode's dus heel uitgebreid thuis sporten is er niet meer echt bij maar voor alles is een oplossing !


Ik zag het wel eens voorbij komen "Girls Who lift" , word je daar niet gigantisch breed van dan? Ik was er een beetje huiverig voor, tot ik het steeds vaker voorbij zag komen op bijvoorbeeld Instagram. Het trok me aan maar ik zag mezelf dit toch echt niet doen in de sportschool, voor zo'n spiegel notabene , waarbij je dan al je onzekerheden nog even goed kan bekijken en al die 100 andere mensen die daar dan toevallig ook zijn ook! 


Dit kan vast ook thuis, hoeveel ruimte neemt zoiets nou in? Nouja,opzich is het best een dingetje , zo'n setje maar met een beetje passen en meten heb je het zo opgeruimd. Ik heb gekozen voor een set met 30kg erbij en ook nog 2 dumbells en daar heb ik voorlopig echt genoeg aan. Ik doe op dit moment 3x10 sets met 10kg en ik moet je zeggen dat dat wel voldoende is op dit moment, door het Koolhydraatarm eten heb ik iets minder kracht. 


Welke oefeningen doe ik?

 

Via Pinterest heb ik deze oefeningen gevonden, ik vind het fijn als ik voor ik begin een lijstje heb met wat ik moet doen en hoe fijn is het als er ook nog plaatjes bij staan? Deze is van Workoutlabs.com , daar kun je zelf een printable workout schedule maken, hoe handig! Ik doe de sets 3x in plaats van 2x maar dat kun je zelf prima aanvoelen. Ik wacht misschien 5 seconden na elke set en begin dan met de volgende , als ik de oefening klaar heb dan wacht ik 2minuten ongeveer dan, ik ben vaak te ongeduldig om 2 minuten te wachten. 



Zoals je kunt zien is het helemaal niet ingewikkeld en als je het een paar keer hebt gedaan weet je al hoe de oefeningen moeten, de stand van je benen, knieën buigen of niet? Het is belangrijk om daar goed naar te kijken zodat je de oefeningen goed uit voert! Als je wilt afvallen is het van belang dat je naast de krachttraining ook wat cardio doet. Met krachttraining verbrand je op het moment niet veel calorieën maar het verbranden gaat wel door als je bent gestopt

Ik beleef er heel veel plezier aan dus als je twijfelt of dit iets voor je is, gewoon proberen! Je word echt geen  HULK . 

Liefs ,
Leonie